13 Nisan 2014 Pazar

Halkla İlişkiler



Bir kuruluşun çevresiyle ilişkileri;

*Çevrenin, kuruluş amaçları, işlevleri ve örgütsel davranış üzerindeki etkileri
*Kuruluşun çevresini etkilemesiyle ilgili anlayış, davranış ve yöntemler

Çevreyi bilmek, tanımak ve değerlendirmek,
Çevredeki değişimler karşısında sürekli önlem almak,

Kuruluş açısından büyük önem taşıyan noktalardır.

Halkla ilişkiler, kuruluş amaçlarının, politikalarının ve etkinliklerinin tanıtılmasında büyük rol üstlenmektedir. Ayrıca yönetsel açıdan önem taşımaktadır.

Halkla ilişkiler kavramı hakkında yanlış anlaşılmalara sebebiyet veren konular şunlardır.

-Çok sayıda farklı halkla ilişkiler tanımı mevcut olması
-Uygulama alanı geniş ve yaygın olması
-İçerik yoksunluğu ve belirsizliği
-Halkla ilişkiler kavramını eksik ve yanlış anlaşılmaya müsait olması

Halkla ilişkiler yanlış tanımları:

-Dış dünyanın sempatisini kazanmak amacıyla yöneticilerin başvurdukları yöntemler
-Halkla iyi ilişkiler kurma süreci
-Salt bilgi verme, yapılan işlemleri halka onaylatma aracı
-Sadece iyi imaj yaratma aracı
-Kuruluşun haklılığını kanıtlama aracı

Halkla ilişkiler ile karıştırılan yakın kavramlar, Propaganda ve Reklamcılık

Halkla ilişkilerin doğru tanımı:

Halka bilgi verilmesi, halkın tutum ve davranışlarını etkilemeye yönelik ikna ve kuruluş ile ilgili olduğu toplulukların “tutum ve eylemlerinin karşılıklı olarak bütünleştirilmesi”

Kamunun tutumlarının değerlendirilmesi, kuruluş politika ve faaliyetlerinin kamu yararı ile bütünleştirilmesi; anlayış ve kabul sağlamaya yönelik planlı programlı, sürekli bir yönetim sürecidir.

Bir kuruluşun ilgili olduğu toplulukların tutumlarını ölçme, değerlendirme ve yorumlaması, Kuruluşun toplumda gördüğü kabul ve anlayışın arttırılmasında yönetime yardımcı olması, Kuruluş amaçlarını ilgili olduğu topluluğun amaç, çıkar ve gereksinimi ile bütünleştirmesi, Kuruluşun anlayış ve kabul görmesini sağlayacak programlar geliştirme, uygulama ve değerlendirilmesi.

Temel Özellikler
-Etkileşim Olgusu
-Halk Kavramı (Kurumu etkileyen, birbirinden farklı bireyler, gruplar ve kuruluşlar)
-Uzmanlık gerektiren bir bilgi birikimi
-Yönetimin bir işlevi olma

Halkla İlişkilerin Temel İlkeleri

Dürüstlük
İnandırıcılık
Tekrarlama
Bütçe

Halkla İlişkiler Çalışmalarının Aşamaları

Bilgi Toplamak
Plan Yapma
Planı Uygulama
Değerlendirme


Halkla İlişkilerde Kullanılan Araçlar

Yazılı ve Basılı Araçlar
Gazete, Dergi, Broşür, Bülten, Yıllık, Afişler, Pankartlar

Yayım ve Görsel-İşitsel Araçlar
Radyo ve Televizyon, Sergiler

Sosyal ve Kültürel Etkinlikler
Yarışmalar, Geziler, Sponsorluk

Eğitim
Personel için hizmet içi kurslar, konferanslar, seminerler


Halkla İlişkilerde Dış Çevre – Çalışanlar arasındaki etkileşim önemlidir.

Personel, kuruluşun amaçlarını iyi bilmeli, Halkla ilişkiler konusunda işbirliği içinde çalışmalı

Personelde Aranacak Nitelikler
-Görünüş
Giyim, Temizlik, Düzenli olmak
-Kişilik
İşbirliği Anlayışı, Görgülü olmak, Çevreyle İyi Geçinmek, Güler Yüzlü, Saygı ve Nezaket
-Güvenilirlik
Mesai Saatlerine Uyma, Sadakat, Gizliliğe Riayet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder