8 Ocak 2014 Çarşamba

Eş Ürün Eğrileri

Eş Ürün Eğrisi kavramı, üretimde kullanılan çeşitli faktörlerin farklı bileşimler oluşturarak sabit bir miktar üretimi sağlayabildikleri noktaları gösteren bir eğriyi ifade etmektedir. Grafik üzerinde genellikle bir eksende sermaye diğer eksende emek ele alınarak gösterilir.



Temel Özellikleri:

-Eş Ürün Eğrisi üzerindeki her nokta eşit üretim düzeyini göstermektedir.
-Eğriler bir bütün olarak orijinden uzaklaştıkça üretim düzeyinde artışı ifade etmektedir.
-Bu eğriler sürekli negatif (azalan) eğimlidir. Yani üretim faktörlerinden biri azalınca diğeri arttırılmalıdır.
-Görüntü olarak orijine dış bükeydir.
-Ayrıca Farksızlık Eğrileri olarak da isimlendirilir.

Marjinal Teknik İkame Oranı:
Eş-Ürün eğrisi ile bağlantılı bir konu olan marjinal teknik ikame oranı; kısaca, bir maldan bellir bir miktar üreten bir firmanın üretime katılan faktörlerden birinden yaptığı eksiltme miktarının, aynı üretim düzeyini korumak için, öteki üretim faktörlerinden arttırmak istediği miktar arasındaki oranı ifade etmektedir.

Marjinal Teknik İkame Oranı = Eş Ürün Eğrisi Eğimi



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder