13 Ekim 2012 Cumartesi

Uzun Dönem Kar Maksimizasyonu


Ekonomik kar yoktur. Yani ürün fiyatı kısa dönem ortalama toplam maliyete eşittir.
(P = ATC)

Firmalar fiyatın marjinal maliyete eşit olduğu üretim düzeyinde faaliyette bulunurlar.
(P = MC)

Firmalar genellikle minimum ortalama toplam maliyette üretim yapmak isterler. Uzun dönemde bunu gerçekleştirdikleri için başka fabrika kapasitesini kullanmak istemezler.

Bu üç koşulu bir araya getirirsek tam rekabette uzun dönem dengesi
P = MC = SRAC = LRAC = MR = SRMC
(P=Fiyat)
(MC=Marjinal Cost)
(SRAC=Kısa Dönem Average Cost)
(LRAC= Uzun Dönem Average Cost)
(MR=Marjinal Revenue)
(SRMC=Kısa Dönem Marjinal Cost)


Kısa dönemde eğer bazı firmalar zarar ederlerse, zarar eden firmaların bazıları piyasadan çektirilecektir ve bu şekilde piyasada faaliyette bulunan firma sayısı azalacaktır, bu durum uzun dönemde fiyatı arttıracaktır.

Piyasaya yeni firmaların girmesi durumunda, piyasa arzı artacak ve artan piyasa arzı nedeniyle ürün fiyatı da düşecektir. Uzun dönemde piyasaya yeni firmaların girmesi ve firmaların üretim kapasitelerinin artması sonucu, tam rekabet piyasası ürün fiyatlarındaki düşüşe bağlı olarak, her firma karını maksimum yapan üretim düzeyini yeniden belirleyecektir. Sonuçta piyasa kısa döneme oranla daha fazla firmadan oluşacak, fakat ekonomik karın olmaması nedeniyle her firma kısa döneme göre daha az üretecektir. Uzun dönem dengesinde ürün fiyatı minimum ortalama maliyet düzeyine kadar inecektir. Firmalar minimum ortalama maliyette üretimde bulundukları için toplumun bütün kaynaklarını tam olarak kullanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder